Nasza OFERTA

Rowery:

Mamy różne: damskie i męskie, dla małych i bardzo wysokich… Głownie są to rowery niemieckie firmy Kettler i holenderskie: Batavus i Gazelle. Mają służyć gościom oglądaniu miasta z innej perspektywy. Warszawa od zarania rozwijała się wzdłuż Wisły. Na osi północ-południe powstawały magnackie i królewskie rezydencje. Stąd na skarpie wiślanej mamy dziś Wilanów ze swym barokowym pałacem wzorowanym na Wersalu, Królikarnię w stylu klasycystycznym, Królewskie Łazienki, Zamek Ujazdowski, i dalej na północ Stare Miasto, Zamek i Cytadelę. Rowerem – wszystko to można obejrzeć w znacznie krótszym czasie niż piechotą czy samochodem a przy tym poznać te zakątki miasta, które są trudno dostępne w inny sposób. Mapy ścieżek rowerowych do wypożyczenia w recepcji!

Planujemy:

Miejskie i pozamiejskie wypady rowerowe.

Marzy nam się jesienny tygodniowy rajd z Supraśla do Kruszynian, Białowieży, Siemiatycz, Drohiczyna i Mielnika

Przewodniczka Monika:
Monika Oleśko jest prywatnym przewodnikiem naszego Bed&Breakfast. Organizuje prywatne wycieczki po Warszawie o różnej tematyce w swoim niepowtarzalnym stylu, który jest bardzo doceniany przez gości. Dowody tego można znaleźć na TripAdvisor, jej stronie internetowej oraz w księgach gości w naszych pokojach.
Monika organizuje wycieczki bardzo dopasowane do zainteresowań klientów, dzięki czemu są one bardzo angażujące. Jest studentką sztuki w Warszawie i interesuje się sztuką dawną oraz współczesną np. modernizmem warszawskim.

Pszczoły:

Jako kluczowy dla naszego przetrwania na ziemi owad, nie tylko przyczyniają się do lepszej wegetacji miejskich upraw, ale również dają miód, który trafia na nasz stół. Jest to głównie mód lipowy i akacjowy oraz wielokwiatowy z pobliskich ogrodów, parków i sadów. Z dwóch uli, które ustawiliśmy na dachu naszej kamienicy wysarczy nam miodu na pół sezonu!!! .

Ogrody na wiacie i garażu:

Przełamują sterylny charakter kamienicznego podwórza, uspakajają wzrok, dają tlen i owoce. Tak, mamy własne przyprawy ale i pomidory i ogórki. Bez naszych pszczół nie udawało się wyhodować tego, co daje nam ogród dzisiaj!

Segregacja śmieci:

Sztuka dawno już opanowana u naszych północnych i zachodnich sąsiadów w Polsce dopiero raczkuje. Mamy z tym sporo trudności. W czasach komunizmu marzyliśmy o lśniących opakowaniach, a kiedy do nas trafiły zupełnie nie wiemy co z nimi robić.

Kompostowanie:

Podobnie z resztkami żywności. Postanowiliśmy je kompostować, aby w przetworzonej formie wracały i użyźniały ziemię, na której sadzimy warzywa. Kompostowanie to codzienne zajęcie połączone z troską o komfort gości.

Woda:

Dobro wspólne i coraz droższe stało się źródłem komercyjnego obrotu. W Warszawie woda jest wyjątkowa i pochodzi ze wspaniałej oczyszczalni zaprojektowanej i zrealizowanej w XIX wieku przez wybitnego inżyniera Williama Lindleya i jego synów. Dziś Lindleyówka, którą czerpiemy z kranu jest w naszej dzielnicy znacznie bardziej wartościowa niż woda z plastikowej butelki. Do picia wody z kranu serdecznie zachęcamy i z tego powodu schłodzoną w historycznych butelkach oferujemy dziś gościom.

Naturalna żywność = własne wypieki, konfitury i zaprawy:

Na fali entuzjazmu dla wolnego rynku i ładnie pakowanych zakupów, dość łatwo daliśmy się przekonać marketom do ich oferty. Z tego powodu jesteśmy dziś najszybciej tyjącym społeczeństwem Europy. W Chopin B&B opieramy się temu zdecydowanie: nasze masło to 83% masło i 17% woda, a nie maślana mikstura; nasze dżemy, które sami przygotowujemy, nie mają grama cukru ani środków żelujących; nasze ogórki kwaszone to wyłącznie warzywo, sól i przyprawy. Tak jest ze wszystkim, łącznie z jajami kur zielononóżek, najdroższymi i najtrudniej osiągalnymi na rynku.
Zdrowa żywność to dla nas nie tylko satysfakcja gości, którzy doceniają ich jakość, ale również misja wspierania pionierów komercyjnej produkcji ekologicznej w Polsce. . Nasze śniadania nie są ani wielkie, ani ociekające rozlicznymi „dressingami”. Składają się na nie tylko naturalne produkty, za które ręczymy i których zdobycie nie jest wcale łatwe.

Meble z recyklingu:

W minionych wiekach wyprodukowaliśmy tak wiele, że dziś moglibyśmy przestać produkować a za to nadawać nowe życie temu, co już mamy.
W praktyce jednak odtworzenie dawnego blasku zniszczonej czasem i złą eksploatacją rzeczy jest kosztowne i wymaga odwagi. Nie zawsze bowiem zamierzony cel daje się osiągnąć i w trakcie pracy przedmiot rozsypuje się na drobne. Podjęliśmy jednak ryzyko wyposażenia pokojów i części wspólnych w meble z czasów świetności naszej kamienicy. Jest to więc zarówno secesja (Art Nouveau), Art Déco i Modernizm. Mamy w pokojach próbki włoskiej i francuskiej i austriackiej secesji, niemieckiego i polskiego Art Déco oraz czeskiego modernizmu. Nie wszystko oczywiście daje się rewitalizować jak choćby materace czy tkaniny — te wymieniamy na współczesne.

Codzienne koncerty muzyki klasycznej:

Łóżko, śniadanie ale i ponadstandardowy podwieczorek — pełnowartościowy, bo złożony z najpiękniejszych nut. Marzyliśmy o tym latami, a intensywnie od 2006 roku, kiedy to odwiedziła nas Pamela Howland, amerykańska pianistka poszukująca inspiracji dla swej interpretacji Chopina. Nie miała szczęścia, bo w czasie jej 4 dniowego pobytu w Warszawie nie znalazła miejsca gdzie grano by muzykę klasyczną. Byliśmy tym faktem tak zaambarasowani, że dokonaliśmy wszelkich starań, aby w 2009 roku stanął w salonie fortepian a od 2013 roku codziennie o 19:30 dobywają się w nim koncerty.

Aktualności

z Chopin Boutique B&B

02/07/16

Wypożyczalnia rowerów

Zapraszamy do wypożyczania rowerów. U nas każdy znajdzie rower dla siebie!

10/02/16

Walentynki z Chopinem!

Zapraszamy na specjalny Koncert Walentynkowy w dniu 14 lutego o godzinie 19:30 w Salonie Chopina przy ul. Smolnej 14. Koncert odbędzie się w romantycznej oprawie ponad stuletniego salonu […]

06/11/15

Wigilia Firmowa w Warszawie

Zapraszamy do zorganizowania Wigilii firmowej w Chopin B&B! Nasza oferta wigilijna jako jedyna łączy w sobie tradycyjną świąteczną kolację przygotowaną z wyłącznie ekologicznych […]

14/08/15

11/08/15

(EN) Chopin Boutique B&B – OUR OFFER

CHOPIN BOUTIQUE B&B – OUR OFFER BICYCLES We have different kinds of bicycles for men and women – short and tall; these are mainly manufactured in Germany and […]

06/08/15

Nasza OFERTA

Rowery: Mamy różne: damskie i męskie, dla małych i bardzo wysokich… Głownie są to rowery niemieckie firmy Kettler i holenderskie: Batavus i Gazelle. Mają służyć gościom oglądaniu miasta […]